Tuesday 4 December 2012

Anak-anak Susuan saya

Alhamdulillah syukur kepada yg maha esa atas rezeki susu yg banyak dan boleh dikongsi oleh Airin Dalia Avianna dgn adik beradik susuan.Berkat rajin perah susu masa dalam pantang lagi mmg mendatangkan hasil yg sangat luar biasa sehingga boleh dikongsi dgn 3 orang anak susuan lain.Anak susuan pertama saya dari keluarga sebelah husband.Anak ketiga abg ipar saya abg sulung husband saya.Kira anak buah husband saya.Nama baby girl yg bertuah dpt kongsi susu dgn Dalia (sepupu Dalia) Nur Qasrina Umairah lahir bulan ogos 2011 sama tahun dgn Dalia.Anak susuan kedua saya cucu kepada baby sitter saya.Baby Boy kali nie Namanya Addin Zahran.Addin membesar dgn Kak Dalia.Jarak antara Dalia dgn Addin lebih kurang 6 bulan.Addin lahir bulan januari 2012.Anak susuan yg ketiga baby boy lagi.Yg ni memang tak kenal langsung sebelum ni dgn mommy dia.Kenal dalam Facebook Kumpulan Ibu Menyusukan (KIM) satu group yg mana ibu-ibu boleh berkongsi cerita tentang penyusuan baby dari baru lahir dan seterusnya.Nama baby ni Umar Aariz lahir sama tahun dgn Addin.So diorg nie mmg adik beradik susuan Dalia.Alhamdulillah Dalia mmg tak minum susu lain sehingga sekarang hanya susu ibu dan dah nak masuk 1tahun 5bulan.Insha Allah kalau ada rezeki nak susukan Dalia sehingga 2tahun.Dalam Al Quran pun ada menyebut tentang penyusuan sehingga 2 tahun.So bawah nie gambar-gambar anak susuan saya.




No comments:

Post a Comment